Turbodoładowanie ma wiele korzyści w porównaniu ze standardowym silnikiem.
Przede wszystkim zwiększa moc i moment obrotowy z mniejszego silnika i z niższym zakresem obrotów, może również zapewnić lepszą oszczędność paliwa przy ostrożnej jeździe. Turbosprężarka wymaga jednak użycia paliwa premium, a jeśli wystąpią z nią jakieś problemy i awarie, koszty naprawy mogą być wysokie. Silniki z turbodoładowaniem są bardziej skomplikowane i mają więcej części niż silniki bez turbodoładowania. Podczas gdy większość współczesnych silników z turbodoładowaniem jest dość niezawodna, bardziej skomplikowana konstrukcja może podnieść koszty naprawy w przypadku wystąpienia problemów lub awarii turbosprężarki.
Turbosprężarka może również narażać niektóre elementy na duże obciążenia, co z czasem może skrócić żywotność całego silnika, jeśli w porę nie są z niej usuwane awarie.
Z punktu widzenia złożoności i części, oraz jak duże obciążenie mają niektóre komponenty, z pewnością jest szansa, że przy silnikach z turbodoładowaniem może dojść w końcu do awarii. Podczas gdy wiele współczesnych samochodów z turbodoładowaniem nie ma szczególnie zawodnych silników, warto jednak od razu sprawdzać nawet niewielkie awarie i niepokojące zmiany działania. Obecnie jest więcej małych silników z turbodoładowaniem niż kiedykolwiek, z tego powodu coraz więcej warsztatów naprawczych specjalizuje się w regeneracji, wyważaniu i wymianie części w turbosprężarkach. Ponieważ turbosprężarka jest tak krytycznym elementem w pojeździe, może być oczywiste, jeśli zawiedzie jej działanie, w takie sytuacji może być konieczna regeneracja turbiny. Pierwszą oznaką małej lub drobnej awarii turbosprężarki będzie prawdopodobnie lampka kontrolna silnika świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu. W międzyczasie turbosprężarka, która całkowicie się zepsuła, może wydawać głośny warkot lub brzęczenie. Nastąpi również spadek mocy, a jeśli z turbosprężarki wycieka olej, z wydechu może zacząć wydobywać się niebieskawy dym.